tisdag 3 februari 2015

Vårblommor



Medan snön fortfarande, eller ska jag säga äntligen, ligger vit på både taken och runtomkring så sitter jag och längtar efter våren. Tänk bara, fågelkvitter, porlet från smältande is och snö, dofterna som vänder åter tillsammans med flyttfåglarna, fågelstreck på himlen... Sånt har jag plötsligt fått tid att tänka på där jag sitter med ryggskott och tycker synd om mig själv, hahaha.

Men det går att få lite gjort även när man "ligger för ankar" och vad passar inte bättre än ett gäng vårblommor som kontrast till allt det vita och kalla?


Några i brinnande orange...


...och några i vårigt pastellgult har sett dagens ljus och det lär bli fler innan skymning kuras. En hel bukett ska det bli, och vill du köpa en eller flera så går det bra att mejla mig. En femma stycket tar jag och skickar portofritt inom Sverige. 

Ha en riktigt fin tisdagseftermiddag!

~ Maria ~

3 kommentarer:

  1. Stackare dej som sitter där med ryggskott, jag avundas dej inte. Men du får ju lite gjort i alla fall. Du måste visa hur du gör sen med dina vårblommor, gör du en tavla eller vad har du för ideér?
    Krya på dej!
    Finas mammis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad glad jag blir över ditt besök! Vad blommorna beträffar så har jag ett par olika idéer som jag inte vill avslöja riktigt än (jag vill se om någon av dem lyckas först ;)). Men jag visar dem sedan här :).

      Ha en fortsatt fin kväll!
      ~ Maria ~

      Radera
  2. Hello and I'm sorry to find that you have been 'grounded' with back pain, poor Maria. How long has that been for? I'm glad you can do a little hand work to distract you, but it must be hard to concentrate.
    The flowers are just lovely! So bright!
    Can't wait to see what you do with them : )
    Hoping you will feel better and 'fly' again soon ~ the Spring is not far way.
    x

    SvaraRadera