tisdag 24 februari 2015

Hantverkscafé

Sista måndagen i månaden bjuds in till hantverkscafé i Vuxenskolans regi, här i Rydaholm. Det är öppet mellan kl 17:00-20:00 och jag har haft förmånen att få vara där dessa första tillfällen som varit på terminen. Är man intresserad av att pröva något instrument så finns möjlighet till det, och vill man sy något trevligt så kan man göra det. Ett bra tag har jag tänkt sy mig en ny och praktisk handväska att ha till kyrkan. De jag har har jag helt enkelt tröttnat på av olika anledningar, så stunderna på hantverkscaféet, i glada och likasinnades lag, har resulterat i en ny väska. Materialet jag använt är en gammal gardin tror jag, som låg tillsammans med lite annat spännande i en låda jag ropat in nån gång på auktion. Och jag är så nöjd! Där kommer att rymmas både telefon, psalmboken, noterna till solosångerna, Bibeln och min plånbok. 




För att kunna reglera axelbandets längd valde jag att göra det som två remmar som knyts ihop uppe på axeln. Denna lösning är också gångbar om man råkar göra ett alldeles för långt axelband och måste korta det utan att lyckas hitta på ett sätt som blir både enkelt och snyggt, hehe. 


Ha en fortsatt skön kväll och en fin onsdag!

~ Maria ~

6 kommentarer:

  1. Jag gillar verkligen din väska. Det är roligt att sy egna väskor, för då får man en lite annorlunda modell. Ha det gott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det roligt! Och man får bestämma alla detaljerna helt själv, det är det bästa tycker jag. Ha en fin eftermiddag!

      ~ Maria ~

      Radera
  2. Så fin den blev! Och roligt att det i och med tyget blir den enda i sitt slag - i världen!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är sant :)! Det finns ingen exakt likadan.
      Ha en fin kväll.

      ~ Maria ~

      Radera