torsdag 12 mars 2015

Tack för idag!

Den har varit fantastisk, den här dagen. Tillsammans med barnen, familjen, vännerna, kollegerna...

Jag önskar att jag hade fotograferat varje ögonblick. Så blev det inte, men en liten gnutta av morgonpromenaden lyckades jag i alla fall knipsa några bilder av. 


Den där himlen. Just innan solen nått upp i det där kyligt blåa. 


Ett troll! Jodå, visst är det ett troll, det ser jag alldeles säkert. 


Den där vägen som leder fram till ängen...


...och fortsätter upp över kullen. 
Jag önskar att jag hade kunnat fotografera dofterna. Och fågelsången som skissade konturerna kring tystnaden. 




Också ömhetsbeviset. Det kommer att finnas i hjärtat långt efter att blommorna för längesedan vissnat. 

Tack för idag, dagen Du gav! 

~ Maria ~

4 kommentarer:

  1. Tack för rundturen och visst var det ett troll! Härligt att se att de fortfarande finns kvar :) Dofter och fågelsång strömmar näst intill ut ur min dator när jag ser dina bilder liksom den lite bitande morgonkylan. Njutbart!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte ofta man ser dem, trollena, men när de dyker upp gäller det att snabbt få fram kameran ;). Det har varit några härliga morgnar den gångna veckan! Den stilla promenaden och de tysta samtalen ger kraft för dagen.

      Ha en fin söndag!
      ~ Maria ~

      Radera
  2. Å så fint innlegg! Så trollet på bildet jeg også, så gøy. Jeg så også ett troll her en dag, ved en liten bekk. Han tok kanskje morgentvetten? Så vakker morgen promenad, takk for at du deler. Dine roser er så skjønne. God søndag kjære deg. ~ Pam ~

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns så mycket vackert i naturen att se, höra och känna doften av. Som alldeles gratis gåvor :)! Är inte det fantastiskt? Att människor förr trodde att det fanns troll är inte så konstigt heller med alla formationer som bildats av olika anledningar. En rotvälta, en sten eller en stubbe... Sånt sätter igång fantasin ;)! Ha en fin dag.

      ~ Maria ~

      Radera