måndag 2 december 2013

Tips på julpyssel


Jag älskar julen! Det hjälps inte, jag är barnsligt förtjust
i allt som hör julen till. Dofterna inte minst. På delad förstaplats
kommer doften av riktig julgran och hyacinter. Ikväll passade
jag på att testa ett tips från en bekant.



Jag satte ett par nyinköpta hyacinter i varsin konservburk
och toppade med syntetvadd. Runtom snodde jag ett par varv
spets och lite jutesnöre i rött och naturfärg.
Blev ett trevligt arrangemang, tycker jag :).

Ha en skön kväll och ta hand om er!


8 kommentarer:

  1. Så söta de står där uppstoppade in sin konservburk, ja ett härligt arrangemang.
    Känner igen det där med barnsligt förtjust i jul men då på mitt sätt, hihi.
    Utan tomtar och utan röd:)
    Njut på fina du.
    Kram Gerda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla har nog sina egna sätt att skapa stämning :). Det finns nog lika många varianter som det finns människor, hihi. Tack, fina du, för ditt besök :)! Jag önskar dig en skön kväll.

      Kram från Maria

      Radera
  2. Håller med dig! Älskar julen och alla dess lukter. Tänk att man med hjälp av en konservburk kan gära något så fint :) ha det gott! Kram carolina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det enkelt :)! Gjort på mindre än en kvart (om man inte räknar med tiden i kön i affären där jag köpte blommorna, hihi). Snart är det i alla fall jul! Snart.

      Kram från Maria

      Radera
  3. Oh vad fint det blev, har inte sett den varianten innan. Ett bra tips! Själv är jag väl måttligt förtjust i julen, jo, dagarna efter själva julafton tycker jag väldigt mycket om. Då är det liksom över och friden sänker sig.
    Kram
    //bara anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, snälla :)! Jag blev genast sugen på att prova för att se om det kunde bli bra, och jag blev riktigt nöjd. Jo, hysterin med all kommers före själva julhelgen kunde jag vara utan. Ingen julklapp i världen kan ändå mäta sig med att få vara tillsammans med familjen :). Ha en skön kväll!

      Kram från Maria

      Radera
  4. å, så fint! Gillar det där med att använda det man har, som konservburkar, och att bara piffa lite enkelt. Du är duktig du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, ja visst är det enkelt. Gäller bara att komma på't :). Ha en fin kväll!
      Kram från Maria

      Radera