onsdag 3 juli 2013

Vimpelpimpad altan och regnvåt natur


Igår regnade det här. Skurar avlöste varandra och det var
en skön innedag. Tid för att dona med lite allt möjligt.


De här vimplarna har jag visat förut. Jag tyckte de var
fina att sätta tillsammans två och två. De pryder nu
tillsammans med...



...vimplarna i gardinen, ett av våra fönster på altanen.



Härlig, regntung sky. Vädret till trots, har man hund
så måste man ut! Med lite tur är det uppehåll när
man ska gå ;).



Fingerborgsblomma är så vackert i det vilda.

För dig som eventuellt undrar över min dubbla annonsering:
eftersom jag glömt att byta affisch på Ica, där det fortfarande står att jag
har öppet första helgen varje månad, så har jag öppet i boden nu till 
helgen. Öppettiderna är de vanliga:

lördag kl. 11.00 - 16.00
söndag kl. 13.00 - 16.00

Ha en fortsatt riktigt fin vecka,
och välkommen till 
Tant Gröns Lilla Bod!

8 kommentarer:

  1. Så vackra bilder! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack :)! Ditt besök gör mig så glad.
      Kram från Maria

      Radera
  2. Ibland är det skönt när det regnar, då kan man med gott samvete stanna inomhus ;)Vimplarna i gardinen är en vitaminkick, de gör mig glad.

    Ha en fortsatt fin sommardag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fina små hälsningar ger mig en vitaminkick och gör mig glad :). Tack för dina rader! Vad kul att du gillar mina vimplar. Jag blir otroligt inspirerad av inomhusväder, så det finns stor risk att det blir fler om vädret håller i sig, fniss.

      Ha en fin kväll!
      Kram från Maria

      Radera
  3. Otroligt vackert/Kramar Annmi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Naturen bjuder på många härliga upplevelser nu. Det finns ingen årstid som sommaren :)! Ha en fin kväll i grönskan.
      Kram från Maria

      Radera
  4. Hej! Jag var nyfiken på din blogg med så jag har kikat runt lite. Visst är det härligt med innedagar;) igår fixade jag ordning i mitt trädgårdsskjul så jag har någonstans att fixa runt i då det regnar !! Nu ska jag måla en skylt till skjulet så man vet vad det är hihi

    Ha en skön kväll kram Ellinor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du tittade in :)! Ett trädgårdsskjul låter toppen. Det ska jag bestämt önska mig ett. O, jag älskar innedagar! I morgon ska jag kanske visa något som jag pysslat med idag. Om jag törs, hihi...

      Ha en fin kväll!
      Kram från Maria

      Radera