söndag 26 april 2015

Sjusovarväder

Ja, det har det minsann varit här hela dagen. Förutom en liten gnutta sol som tittade fram mitt på dan så har här varit grått, grått, grått och regn. Skönt då att få kura ihop sig med familjen i soffan och se en mysig film. 

Förutom detta så har jag börjat plocka lite bland de saker som jag ska ta med mig till RGOIF's vårmarknad nu på söndag. Har du vägarna förbi Rydaholm så välkommen att stanna till!

Här är lite småplock som jag kommer att ha med till försäljning:


Rosor av ett tunt skumgummimaterial. 


Fina att dekorera dessa trähjärtan på pinne med. 


Dessa fjärilar har jag visat förut. 


De kan bo i en blomma eller kanske en fin vårkrans. 


Rosorna kan man förstås också dekorera krukväxterna med. 

Kan du inte komma till marknaden, får du gärna handla ändå. Skicka mig ett mejl om det är något här som du är intresserad av. 

Jag önskar dig en fin ny vecka!

~ Maria ~

8 kommentarer:

  1. Wow, the roses look like metal ~ clever!
    I hope you have a good fair, Maria!
    i have not started selling glass at markets, as I am saving up to buy the necessary public liability insurance first! How frustrating that is. Over here most craft markets insist that you have it. : l
    Happy Spring days to you!
    x

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes the roses sure look a bit like metal. But they are so light, you can hardly feel it's weight in your hand.
      That insurance thing sounds difficult. I hope you get it soon. Thank you for wishing me luck :). And thank you so much for stopping by!

      Blessings
      ~ Maria ~

      Radera
  2. Roligt att kunna sälja alster man själv tillverkar. Antar att det är dina egna konstverk.
    Hoppas att det blir en bra tillströmning av människor till marknaden. :)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, just dessa saker har jag inte själv tillverkat, men det kommer att finnas egentillverkat på marknaden också. Trähjärtat är emellertid handgjort i Sverige. Tack för lyckönskan :)! Ha en fin fortsättning på veckan.

      ~ Maria ~

      Radera
  3. Så tråkigt att ni haft gråväder, här på ostkusten lyser solen nästan varje dag. Nu nästan längtar jag efter lite friskt vårregn, men det ska visst komma till Valborg!
    Läste i ditt förra inlägg om tomatskivorna, fantastiskt. Jag har min veranda full med småplantor, tycker som du om att se hur det växer och så får man ju en massa blommor till ett ringa pris!
    Tack för gulliga kommentarer hos mej!
    Kram från Finas mammis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det roligt när det man sått och planterar gror oh frodas :)! Tomater är dessutom så fantastiskt gott när man lyckas få egna på plantorna. Tack för din fina hälsning här!

      ~ Maria ~

      Radera
  4. Fina rosor! Efter sol och varme kommer nu hagel och regn har ocksa, men det ar val sa det ska vara i april!

    SvaraRadera
  5. Jo riktigt aprilväder! Vi fortsätter att hoppas på sol och värme :). Jag önskar dig en fin helg. Roligt att du tittade in här :)!

    ~ Maria ~

    SvaraRadera